Modular Connector (onze licentie zolang je onderhoud bij ons loopt) **
Starter Templates by Kadence WP (deels licentie zolang je onderhoud bij ons loopt) **
Strong Testimonials (gratis)
Tijdelijke login zonder wachtwoord (gratis, alleen nodig om iemand toegang te geven)
SEO Framework of Rankmath SEO (gratis)
** Als je de site zelf onderhoud of het elders laat doen, dat is geen probleem overigens, moeten de ** plug-ins en het thema die met onze licentie functioneren, zelf worden aangeschaft.
Dit thema is geïnstalleerd en mag niet worden verwijderd
Kadence Pro (onze licentie zolang je onderhoud bij ons loopt) **
Betaalde versies
Als je geen gebruik meer maakt van onze diensten en alles zelf wilt regelen, heb je dit nodig:
De Kadence Ultimate bundel. Als je Kadence Conversions niet nodig hebt, is de Kadence Plus bundel voldoende. Dat koop je hier.
Admin and Site Enhancements (ASE) Pro koop je hier. De goedkoopste Solo licentie is voldoende.
ModularDS is ons back-up en beheer systeem. Dat schaf je hier aan. Als je een back-up eens per maand voldoende vindt, kun je ook hun gratis account gebruiken. Ons advies is echter om in de opbouw tijd elke dag een back-up te maken, en daarna minimaal eens per week.
Uiteraard is het nodig om je hosting account jaarlijks te verlengen.
We raden je aan om onderhoud bij een professional te regelen. Regelmatig onderhoud is echt goedkoper dan achteraf herstellen.
Andere verplichtingen
Deze verplichtingen regelen we voor jou, maar zijn voor je eigen rekening.
Hosting van de website en eventuele e-mailadressen. Standaard kiezen we voor mijn.host. Ze zijn snel, betrouwbaar en betaalbaar. Het eerste jaar betalen wij (inclusief bij de aanschaf van de website). Voor een normale site met een normaal bezoekersaantal, is de goedkoopste hosting voldoende. Mocht je meer wens hebben en meer snelheid op prijs stellen, dan is de 2e optie riant voldoende.
Brevo SMTP, voor transactionele e-mails en naar wens nieuwsbrieven. Tot 300 e-mails per dag is dit gratis. Dat maximum is het totaal van alle e-mails die de site zelf verstuurt (formulieren, notificaties, onderhoud, etc.) plus nieuwsbrieven. Als je meer verstuurt dan dat, zijn er twee oplossingen: – (1) Je sluit een maandabonnement af. Dit geeft meerdere marketing voordelen, maar is al met al best prijzig. – (2) Je behoudt je gratis account, maar koopt e-mail credits. Deze verlopen niet. Werken met credits is aanzienlijk goedkoper dan een maandabonnement.
Regio
Regio Utrecht, De Bilt, De Meern, Westbroek, Maartensdijk, Bilthoven, Nieuwegein, Houten. Bezoek aan huis is mogelijk.
Specialisaties
Lichaamsmassage, sportmassage, ontspanningsmassage, rug, bekken en nekklachten. Zowel preventief als curatief.
De knop waar je op geklikt hebt, opent deze melding met een tekst, link of afbeelding naar keuze. Als je dit niet nodig hebt, kan dit worden uitgezet! Als voorbeeld staat het informatieformulier ook hier.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
De gegevens worden alleen gebruikt voor de nieuwsbrief. Na elke nieuwsbrief kun je jezelf weer afmelden.
De menu items geven nu meerdere opties per item aan, zodat je een keuze kunt maken.
Er zijn bijvoorbeeld meerdere home pagina's. Sommige tonen je aanbod als tekst, andere tonen meerdere aanbodpagina's en sommige tonen juist meer blogposts (nieuws). Ook is er een versie met een modern slide-out menu.
* als je niet bekend bent met het WordPress systeem: als je tekst of afbeelding op een activiteitenpagina of blogpost aanpast, is dat automatisch zichtbaar op de homepagina of het nieuwsoverzicht.
Er zijn meerdere kleurenpalets. De meeste kleuren zijn, binnen zekere grezen, aan te passen, evenals de gebruikte lettertypes en de achtergrond afbeelding.
Een onderdeel wat je niet gebruikt, kan gewoon worden verwijderd.
Je mag mixen: bijvoorbeeld de bovenkant en het pagina overzicht van homepagina 2, met de footer (onderkant) van homepagina 1.
De socials kunnen zowel links als rechts op de pagina, en uiteraard kunnen ze worden aangepast.
De logoipsum logo's staan er in om aan te geven waar jouw logo komt en waar je andere logo's kunt plaatsen; alles is voorbereid.
In het menu, rechts, staan bij 'Keuzes maken je website' allerlei opties waar je uit kunt kiezen.
Ook de footer (het deel helemaal onderaan je website met allerlei gegevens) is uiteraard aanpasbaar. Homepagina 2 heeft een andere footer. Na aanschaf en instellen, heeft elke pagina dezelfde footer.
De site is al geheel voorbereid op een nieuwsbrief. Ook de koppeling van het formulier met de e-mailadressen database wordt ingesteld.
Deze uitschuif-modal kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor je informatieformulier.
Homepagina aanpassen
Je kunt op eenvoudige wijze meerdere onderdelen aanpassen. Vergeet niet om na de wijzigingen op Opslaan te klikken, dat duurt 5-7 seconden.
Titel
Standaard toont de homepagina de naam van de titel. Soms wil je iets anders tonen dan de echte titel. Dat kan een technische of een SEO reden hebben. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Titel indien afwijkend van pagina titel. Daar zet je de tekst in die je wilt zien.
Subtitel of slogan onder titel
Het is niet verplicht, dus je kunt het leeglaten. Maar een subtitel kan soms heel verhelderend zijn. Vooral omdat een te lange titel niet goed is; kies dan een korte titel; en maak een subtitel. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Subtitel of slogan onder titel. Daar zet je de tekst in die je wilt zien.
Achtergrond
Een aantal Homepagina's heeft de mogelijkheid een achtergrondafbeelding of achtergrondkleur te gebruiken. Op het moment van schrijven zijn dat Homepagina 11, 12 en 13. In de Bewerkmodus kun je onderin een afbeelding uploaden. Deze moet minimaal 900 pixels breed en 1200 px hoog zijn. Als het een egale achtergrondkleur betreft, is 400x400 voldoende.
Tekst visie homepagina
Je homepagina is de eerste kennismaking met je website. Daarom heb je de gelegenheid om daar een slogan, spreuk of iets anders te vermelden. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Tekst visie homepagina. Daar zet je de tekst in die je wilt zien.
Je wilt je aanbod aanpassen
De meeste homepagina's tonen een selectie (query) van je aanbod pagina's. Dat kun je op meerdere manieren aanpassen:
Het aantal aanbod pagina's
Dat staat meestal op 6 maar kan elk aantal zijn. Hoe daarbij wel rekening de lay-out; als er 2 kolommen zijn, is een even aantal mooier. Bij 3 kolommen kies je een meervoud van 3.
Dit kun je zelf aanpassen als je weet wat je doet, of door ons laten doen. Als je het zelf wilt doen, klik op pagina bewerken en activeer de query loop die je wilt aanpassen.
Vervolgens kijk je in de rechter edit kolom en past 'results per page' aan.
Je wilt de pagina volgorde aanpassen
In de afbeelding hiervoor zie (in blauw) dat de pagina volgorde op nummer gaat. Open de juiste aanbod pagina's, klik op Pagina bewerken en pas helemaal onderaan de pagina volgorde aan.
Aanbod pagina's
Je website maakt gebruik van aanbod pagina's. Dit zijn gewone pagina's, maar hebben de paginasoort 'Aanbod'. De website heeft een aantal kant-en-klare pagina's, die je meteen met je teksten en afbeeldingen kunt vullen.
Nieuwe pagina?
Als je een bestaande Aanbod pagina opent en bewerkt, zijn sommige velden al ingevuld. Als je een 'verse' pagina maakt niet. Als je een nieuwe aanbod pagina maakt, heb je 2 keuzes:
Je klikt bovenaan je website op 'Nieuw' en dan 'Pagina'. Dan zie je een geheel lege pagina. Zodra je in de Bewerkmodus rechts bij Paginasoort Aanbod-actief of Aanbod-non-actief zet, verschijnen onderaan meteen alle velden die je nodig hebt om teksten en URL's in te zetten.
Open een bestaande Aanbod pagina. Rechtboven zie je een knop 'Dupliceer pagina'. De nieuwe pagina neemt dan alle bestaande instellingen en teksten over; dat scheel je een werk. Vervolgens pas je de Uitgelichte afbeelding, alle teksten en de pagina volgorde aan, en vergeet Opslaan niet. Let op: alle SEO-instellingen worden ook gekopieerd; pas deze aan!
Titel
Standaard toont de pagina de naam van de titel. Hou er rekening mee dat deze duidelijk moet zijn voor de bezoeker en voor de zoekmachine.
Subtitel of slogan onder titel
Het is niet verplicht, dus je kunt het leeglaten. Maar een subtitel kan soms heel verhelderend zijn. Vooral omdat een te lange titel niet goed is; kies dan een korte titel; en maak een subtitel. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Subtitel of slogan onder titel. Daar zet je de tekst in die je wilt zien.
Pagina volgorde
Dit bepaalt de volgorde waarin de pagina's op de Homepagina staan. 1 is eerst, 2 daarna, etc. Als je waardes overslaat (1, 3, 5, 7, 9, etc) , kun je later nog een aanbodpagina invoegen.
Uitgelichte afbeelding kiezen
Rechtsboven in de instellingen kolom, staat 'Uitgelichte afbeelding kiezen'. Klik daarop. Media van je website opent automatisch. Als je daar al aan afbeelding had, kies je die. Anders sleep je een afbeelding naar media en kiest die daarna. Opslaan niet vergeten. Noot: het is niet verstandig om heel grote afbeeldingen te gebruiken; ze maken je website traag. Een breedte van 750 pixels is voor dit doel voldoende. Noot: een uitgelichte afbeelding is echt een 'must', anders zie je op de home pagina een pagina in de aabond-collecie zonder afbeelding.
URL en naam download knop
Het is soms handig om de bezoeker in de gelegenheid te stellen om een document zoals en brochure te downloaden. Tijdens het bewerken, kun je onderaan ingeven:
Naam download knop
URL van de download
Na het inloggen op je website ga ja naar het site dashboard. Dan klik je op Media. Nu kun je een pdf bestand (je brochure) naar Media verslepen. Daaarna kun je met je muis over de bestandsnaam hoveren en zie je 'URL kopiëren'.
De gekopieerde waarde plak je in het veld URL van de brochure. Plaats je cursor in het veld, rechtermuistoets, plakken. Vergeet niet om op te slaan.
Let op: de bekijken brochure knop is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de URL is ingevuld. Als deze leeg is, wordt de knop verborgen.
Accordeon (vraag en antwoord)
De accordeon items op de aanbod pagina's zijn voorbereid met speciale dynamosche velden. Dat betekent dat je niets aan de lay-out hoeft te veranderen. Je klikt op Pagina bewerken en onderaan de pagina hoef je alleen de vraag en antwoord velden in te vullen. Er zijn er 4, maar de vragen die je leeglaat worden vanzelf verborgen.
Accordeon-item verwijderen
Laat de vraag van dat accordeon-item leeg; dan wordt het item automatisch niet getoond.
Let op: elke accordeon vraag en antwoord is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de vraag is ingevuld. Anders wordt deze verborgen.
Video plaatsen
Elke Aanbod pagina heeft de optie een video te plaatsen. de video-player is al helemaal ingesteld. Je hoeft alleen de URL van de video en van de poster (het stilstaande beeld) in te geven. Zodra je op Pagina bewerken klikt, zie je onderaan 2 velden om die URL's in te geven. Daar staat ook een uitleg over de schrijfwijze; dat komt heel precies! Een goed adres voor video hosting is bunny.net.
Let op: het video blok is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de URL van de video is ingevuld.
Lay-out pagina
Je hebt nu bijna alles compleet, behalve de daadwerkelijke inhoud van je pagina. Als je gebruik maakt van de bijgeleverde kant-en-klare aanbod pagina's, zie je al een opbouw. Dit is voor een beginner misschien even wennen; zorg dat de lijstweergave actief is, en neem de tijd om het te bestuderen.
Het is eigenlijk heel simpel: Bovenaan de inhoud, maar onder de Hero, staat een soort uitgebreide titel. Het veld heet Titel bovenaan.
Het veld daaronder heet Inhoud van de pagina. Tik de tekst en kies uit paragraaf (gewone tekst) koptekst 2, 3 4, en 5.
Gebruik in je inhooud van de pagina geen H1 koptekst. H1 mag maar één keer worden gebruikt op een pagina en die staat al als titel in de Hero. Zorg dat er op een pagina ook maar één keer een H2 koptekst wordt gebruikt, en dat een h4 een onderdeel is van een H3.
Gewone pagina's
Met een gewone pagina bedoelen we dat het geen aanbod pagina betreft, maar een pagina met een ander doel.
Hierbij kun je kiezen uit een pagina met dezelfde lay-out als de aanbodpagina's, of een blanco pagina die je helemaal zelf van lay-out gaat voorzien.
Nieuwe pagina
Je hebt 3 keuzes:
Je klikt bovenaan je website op 'Nieuw' en dan 'Pagina'. Je hebt een geheel lege pagina, dus zonder enige lay-out. Dat is wel meer werk, omdat je alles zelf moet creëren, maar dat geeft ook bijna onbeperkte mogelijkheden.
Je klikt bovenaan je website op 'Nieuw' en dan 'Pagina'. In Bewerk modus zet je in het veld Paginasoort Pagina-template-compleet. Dan krijgt deze nieuwe pagina meteen dezelfde lay-out en dezelfde velden als de Aanbodpagina. Dus de lay-out omvat dan automatisch: titel bovenaan, paginainhoud blok, knop, vraag-en-antwoord accordeons en het videoblok.
Zoek een pagina van de website uit die qua lay-out het meest aansluit bij de pagina die je wilt maken. Rechtboven zie je een knop 'Dupliceer pagina'. De nieuwe pagina neemt dan de hele bestaande lay-out en inhoud over; pas de teksten en afbeeldingen aan. Let op: de SEO instellingen worden ook overgenomen; pas deze aan.
Titel
Standaard toont de pagina de naam van de titel. Hou er rekening mee dat deze duidelijk moet zijn voor de bezoeker en voor de zoekmachine.
Subtitel of slogan onder titel
Het is niet verplicht, dus je kunt het leeglaten. Maar een subtitel kan soms heel verhelderend zijn. Vooral omdat een te lange titel niet goed is; kies dan een korte titel; en maak een subtitel. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Subtitel of slogan onder titel. Daar zet je de tekst in die je wilt zien.
Samenvatting
Rechtsboven (zorg dat de tab Pagina actief is) staat een link met de naam 'Samenvatting bewerken'. Deze samenvatting is een soort voorvertoning die in de aanbod-overzichten gebruikt wordt. Voer hier hier een pakkende samenvatting in.
Pagina volgorde
Als het om een aanbodpagina gaat, bepaalt het getal de volgorde waarin de pagina's op de Homepagina staan.
Uitgelichte afbeelding kiezen
Dit is alleen van toepassing als je gebuik maakt van een kant-en-klare lay-out, zoals bij de aanbod pagina's of een blogpost, die in een query (een collectie pagina's) komt. Rechtsboven in de instellingen kolom, staat 'Uitgelichte afbeelding kiezen'. Klik daarop. Media van je website opent automatisch. Als je daar al aan afbeelding had, kies je die. Anders sleep je een afbeelding naar media en kiest die daarna. Opslaan niet vergeten. Noot: het is niet verstandig om heel grote afbeeldingen te gebruiken; ze maken je website traag. Een breedte van 800 pixels is voor dit doel voldoende.
URL en naam download knop
Het is soms handig om de bezoeker in de gelegenheid te stellen om een document zoals een brochure te downloaden. Tijdens het bewerken, kun je onderaan ingeven:
Naam download knop
URL van de download
Na het inloggen op je website ga ja naar het site dashboard. Dan klik je op Media. Nu kun je een pdf bestand (je brochure) naar Media verslepen. Daaarna kun je met je muis over de bestandsnaam hoveren en zie je 'URL kopiëren'.
De gekopieerde waarde plak je in het veld URL van de download. Plaats je cursor in het veld, rechtermuistoets, plakken. Vergeet niet om op te slaan.
Let op: de download knop is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de URL is ingevuld. Als de URL leeg is, wordt de knop verborgen.
Accordeon (vraag en antwoord)
De accordeon items op de aanbod pagina's zijn voorbereid met speciale dynamosche velden. Dat betekent dat je niets aan de lay-out hoeft te veranderen. Je klikt op Pagina bewerken en onderaan de pagina hoef je alleen de vraag en antwoord velden in te vullen. Er zijn er 4, maar de vragen die je leeglaat worden vanzelf verborgen.
Accordeon-item verwijderen
Laat de vraag van dat accordeon-item leeg; dan wordt het item automatisch niet getoond.
Let op: elke accordeon vraag en antwoord is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de vraag is ingevuld. Anders wordt deze verborgen.
Video plaatsen
Elke Aanbod pagina heeft de optie een video te plaatsen. de video-player is al helemaal ingesteld. Je hoeft alleen de URL van de video en van de poster (het stilstaande beeld) in te geven. Zodra je op Pagina bewerken klikt, zie je onderaan 2 velden om die URL's in te geven. Daar staat ook een uitleg over de schrijfwijze; dat komt heel precies! Een goed adres voor video hosting is bunny.net.
Let op: het video blok is pas zichtbaar voor de bezoeker, als de URL van de video is ingevuld.
Lay-out pagina
Je hebt nu bijna alles compleet, behalve de daadwerkelijke inhoud van je pagina. Als je gebruik maakt van de bijgeleverde kant-en-klare aanbod pagina's, zie je al een opbouw. Dit is voor een beginner misschien even wennen; zorg dat de lijstweergave actief is, en neem de tijd om het te bestuderen.
Het is eigenlijk heel simpel: Bovenaan de inhoud, maar onder de Hero, staat een soort uitgebreide titel. Het veld heet Titel bovenaan.
Het veld daaronder heet Inhoud van de pagina. Tik de tekst en kies uit paragraaf (gewone tekst) koptekst 2, 3 4, en 5.
Gebruik in je inhoud van de pagina geen H1 koptekst. H1 mag maar één keer worden gebruikt op een pagina en die staat al als titel in de Hero. Zorg dat er op een pagina ook maar één keer een H2 koptekst wordt gebruikt, en dat een h4 een onderdeel is van een H3.
Extra blokken (functionaliteit)
Elke nieuwe (of bestaande) pagina kun je aanvullen met eigen functionaliteit. Als je de pagina bewerkt, zie je bovenaan een leeg vlak; in dat vlak kun je Gutenberg blokken (zoals een video of een knop) plaatsen. Die worden automatisch onderaan de pagina getoond aan de bezoeker.
Video plaatsen
Klik op het grote + in het lege vlak. Kies 'Video popup' Vervolgens hoef je alleen de URL van de video en van de poster (het stilstaande beeld) in te geven. Hieronder staat een uitleg over de schrijfwijze van de video URL's. Een goed adres voor video hosting is bunny.net.
De volledige URL van de video ingeven, dus inclusief https:// - Let op: de URL van een YouTube video kun je meteen inplakken. Een video die bijvoorbeeld bij Bunny gehost is, moet op .mp4 eindigen. Gebruik dan de HLS Playlist URL, en vervang /playlist.m3u8 door: /play_720p.mp4
Knop(pen)
Klik op het grote + in lege vlak. Kies 'Knoppen (adv)' Vervolgens hoef je de knop alleen een naam te geven en rechts bij 'Knop link' de complete URL van de bestemming (waar de knop naar verwijst) in te geven. Rechts bij de blok instellingen kun je ook de maten van de knop kiezen.
Tekstblok
Klik op het grote + in het lege vlak. Kies 'Tekst (adv)'. Vervolgens kun je tekst ingeven. Rechts bij de blok instellingen kun je ook de kleuren en maten van de tekst kiezen.
Noot: instructie over het gebruik van de blokken (eigen toevoegingen) valt buiten onze werkzaamheden.
Blog posts (berichten)
De blogposts (berichten) zijn vooraf vormgegeven middels een template. Net als bij de aanbod pagina's werkt het met een aantal vooraf gecreëerde velden.
Nieuwe blogpost (bericht)
Klik bovenaan je website op 'Nieuw' en dan 'Bericht'. De site is zodanig gemaakt, dat je dan automatisch een dynamische ingerichte post krijgt. Je ziet een aantal velden, waardoor een veld met de hoofdinhoud. Daar zit je in wat je in je blogpost (bericht) wilt zien. Vervolgens pas je de Uitgelichte afbeelding en de samenvatting aan, en kies je de categorie aan, zoals Nieuws.
Je kunt ook een reeds bestaande blogpost dupliceren en aanpassen. Dat heeft vooral nut als een deel van de inhoud identiek is. Open een reeds bestaande blogpost. Rechtsboven zie je een knop 'Dupliceer bericht'. De nieuwe pagina neemt dan alles over; dat scheel je dan werk. Vervolgens pas je de Uitgelichte afbeelding en de samenvatting aan, en kies je de categorie aan, zoals Nieuws. Let op: bij het dupliceren van een bericht, worden ook de SEO instellingen overgenomen; pas deze altijd aan!
Titel
Standaard toont het bericht de naam van de titel. Hou er rekening mee dat deze duidelijk moet zijn voor de bezoeker en voor de zoekmachine.
Subtitel of slogan onder titel
Het is niet verplicht, dus je kunt het leeglaten. Maar een subtitel kan soms heel verhelderend zijn. Vooral omdat een te lange titel niet goed is; kies dan een korte titel; en maak een subtitel. Aanpassen: klik op Pagina bewerken, onderaan staat een dynamic veld: Subtitel of slogan onder titel.
Post volgorde
De volgorde in de lijst is automatisch; het gaat op datum publicatie.
Uitgelichte afbeelding kiezen
Dat is een must; anders krijg je een heel vreemde (niet mooie) blogpost. Rechtsboven in de instellingen kolom, staat 'Uitgelichte afbeelding kiezen'. Klik daarop. Media van je website opent automatisch. Als je daar al aan afbeelding had, kies je die. Anders sleep je een afbeelding naar media en kiest die daarna. Opslaan niet vergeten. Noot: het is niet verstandig om heel grote afbeeldingen te gebruiken; ze maken je website traag. Een breedte van 500 pixels is voor dit doel voldoende.
Inhoud blogpost
Nu nog de daadwerkelijke inhoud van je blogpost. Het is eigenlijk heel simpel:
Als je de post aan het bewerken bent, zie je onderaan een veld dat heet 'Inhoud blogpost'. Tik de tekst en kies uit paragraaf (gewone tekst) koptekst 2, 3 4, en 5.
Gebruik in je inhoud van de pagina geen H1 koptekst. Een H1 koptekst gebruik je bij voorkeur maar één keer op een pagina en die staat al als titel in de Hero. Zorg dat er op een pagina ook maar één keer een H2 koptekst wordt gebruikt, en dat een h4 een onderdeel is van een H3.
Zorg dat je de rest van de Dynamische velden een waarde geeft; Subtitel of slogan onder titel en Titel bovenaan.
Samenvatting
Rechtsboven (zorg dat de tab Bericht actief is) staat een link met de naam 'Samenvatting bewerken'. Deze samenvatting is een soort voorvertoning die in de nieuwsoverzichten gebruikt wordt. Voer hier hier een leuke samenvatting in.
Extra blokken (functionaliteit)
Elke nieuw (of bestaand) bericht (blogpost) kun je aanvullen met eigen functionaliteit. Als je de post bewerkt, zie je bovenaan een leeg vlak; in dat vlak kun je Gutenberg blokken (zoals een video of een knop) plaatsen. Die worden automatisch onderaan de pagina getoond aan de bezoeker.
Video plaatsen
Klik op het grote + in het lege vlak. Kies 'Video popup' Vervolgens hoef je alleen de URL van de video en van de poster (het stilstaande beeld) in te geven. Hieronder staat een uitleg over de schrijfwijze van de video URL's. Een goed adres voor video hosting is bunny.net.
De volledige URL van de video ingeven, dus inclusief https:// - Let op: de URL van een YouTube video kun je meteen inplakken. Een video die bijvoorbeeld bij Bunny gehost is, moet op .mp4 eindigen. Gebruik dan de HLS Playlist URL, en vervang /playlist.m3u8 door: /play_720p.mp4
Knop(pen)
Klik op het grote + in lege vlak. Kies 'Knoppen (adv)' Vervolgens hoef je de knop alleen een naam te geven en rechts bij 'Knop link' de complete URL van de bestemming (waar de knop naar verwijst) in te geven. Rechts bij de blok instellingen kun je ook de maten van de knop kiezen.
Tekstblok
Klik op het grote + in het lege vlak. Kies 'Tekst (adv)'. Vervolgens kun je tekst ingeven. Rechts bij de blok instellingen kun je ook de kleuren en maten van de tekst kiezen.
Noot: instructie over het gebruik van de blokken (eigen toevoegingen) valt buiten onze werkzaamheden.
Aanbevelingen / reviews
Deze aanbevelingen zijn echte aparte posts, net als pagina’s of blogposts, maar dan aanbevelingen. Dit werkt zonder vooraf ingesteld maximum aantal, je kunt er zoveel maken als je wilt. De beweging is automatisch en kan met de muis of vinger worden stilgezet of doorgeschoven worden.
Daarna staat de nieuwe aanbeveling in de aanbevelingen carrousel.
Invullen door de cliënt
Je kunt dit formulier (een aangepaste pagina maken we dan voor je) ook gebruiken om de cliënt zelf een aanbeveling toe te laten voegen. We raden echter niet aan om het formulier voor elke bezoeker zichtbaar te maken: dat leidt tot heel veel spam en zelfs robots die de site bezoeken en aanbevelingen maken met reclame voor zichzelf. Stuur dan een formulier-link naar de cliënt, met het verzoek een aanbeveling te creëren als ze dat willen.
Aanpassen van aanbeveling
Als je een aanbeveling wilt aanpassen, kan dat. Bijvoorbeeld vanwege een tikfout, of als deze te lang is.
Ook kun je daar de volgorde van de aanbevelingen aanpassen door ze te verslepen.
De Pro versie van deze plug-in kun je koppelen aan je Google en Facebook account, om die reviews ook op je site te vertonen. Dat valt echter niet onder onze standaard ondersteuning.
Elke pagina, ook de homepagina, heeft SEO insstellingen. SEO wil zeggen Seach Engine Optimalization, ofwel Zoekmachine optimalisatie.
Instellen SEO plugin per pagina of blogpost
Open de pagina
Klik op Pagina of Bericht bewerken
Dan zie je dit rechtsboven:
Fragment
Elke post maakt gebruik van een Fragment. Dit fragment is een soort hulpje voor de zoekmachines en helpt je om te bepalen hoe de pagina in zoekresultaten vermeld wordt. Het fragment bestaat uit:
Titel
Dat is niet de echte titel van je site, maar is bepalend hoe de titel in zoekresultaten vermeld wordt.
Standaard gebruikt dit veld een 'formule: %title% %sep% %sitename%
%title% = titel van de post (van de pagina, blogpost, etc.)
%sep% = is het door jezelf ingesteld scheidingsteken: Zoals - of | .
%sitename% = de naam van je website.
Velen laten dit zo staan; het scheelt je veel werk, maar je kunt daar elke tekst plaatsen, of een combinatie van formule en tekst.
Permalink
Dat is de daadwerkelijke URL van die pagina of post. Het is een adres, net als het adres van je huis of bedrijf.
Het is het mooist als de permalink een reflectie van het onderwerp van je pagina (inclusief het keyword)
Als je deze aanpast, heb je kans dat je menustructuur niet meer werkt of dat je pagina opeens niet meer gevonden wordt in de zoekresultaten. Ook interne links (van de ene naar de andere pagina) werken dan opeens niet meer. Zie dan het onderwerp 'Omleidingen' in de SEO uitleg.
Beschrijving
Zorg voor een duidelijke tekst die vertelt waar de pagina over gaat en uitnodigt om de pagina te bezoeken.
De beschrijving is de tekst die in de zoekresultaten onder de titel verschijnt. Als je dat blanco zou laten, bedenkt de zoekmachine zelf de beschrijving en doet dat meestal door de eerste een of twee regels van je post te gebruiken. Dat is niet altijd wenselijk en geeft soms heel vreemde resultaten.
Let op: omdat we bij Blessed Websites dynamic fields gebruiken om het beheer van de site te vergemakkelijken, is de beschrijving niet automatisch. Als je dat wel wilt, omdat je tijd tekort komt of geen inspiratie hebt, zet dan deze code in het Beschrijving veld:
%customfield(inhoud)%
Vervolgens zal de Beschrijving van die pagina of post het eerste deel van tekst overnemen.
Fragment Socials
Als je gebruikmaakt van sociale media of controle wilt hebben hoe je post dara komt te staan als het geplaatst wordt, kun je hier een en ander aanpassen.
Een afbeelding en een afwijkende Titel en/of Beschijving, het kan allemaal.
Instellingen RankMath deze post
Kies je Focus keyword
Kies zorgvuldig een woord of term die de inhoud van de pagina omschrijft. Het hoeft niet volgens het groene boekje; reflexzonetherapie is officieel één woord, maar gesplitst in 2 woorden is het leesbaarder en de zoekmachine begrijpt heel goed dat als iemand als zoekterm reflexzonetherapie ingeeft dat dit hetzelfde is als reflexzone therapie.
De SEO-plug-in RankMath gebruikt dit keyword om
Je titel te beoordelen.
De koppen (headings) te beoordelen.
URL (adres post) te beoordelen.
Te controleren of het keyword ook aan het begin van je post staat.
Je tekstuele inhoud te beoordelen.
Andere handige tips van RankMath
Basis SEO
Hier staan meerdere aanwijzingen om je SEO te verbeteren.
Alle aanwijzingen zijn belangrijk, op één twijfelachtige na: de totale lente van je inhoud. Alhoewel het gezien wordt als een richtlijn, is de lengte van je tekst niet bepalend voor de score bij de zoekmachines. Kwaliteit gaat voor kwantiteit. Het is wel zo dat een slecht geschreven artikel makkelijker te interpreteren is als het flink wat tekst bevat. Een goed geschreven artikel heeft echter minder woorden nodig; dat geldt ook voor de zoekmachines.
De AI en Content AI tips zijn vooral om het gebruik van hun AI-functies te stimuleren.
Extra
De Extra kolom geeft je nog meer aanwijzingen over eventuele verbeteringen, zowel qua koppen, als tekst en afbeeldingen.
Neem de tips serieus. Ze zijn niet heilig, maar tenzij je een echte SEO-expert bent met jaren ervaring, zijn dit de beste tips die je maar kunt krijgen!
Leesbaarheid titel
Focus keyword aan het begin van de SEO titel: belangrijk.
Je titel bevat geen power word. Wij vinden dat gebruik van power words niet in elke branche van toepassing is.
De SEO titel bevat heen getal: Wij vinden dat gebruik van getallen niet in elke branche van toepassing is.
Leesbaarheid inhoud
Hier staan vaak handige tips.
Alinea's zijn vaak te lang; dus splitsen van tekst maakt het inderdaad leesbaarder.
Afbeeldingen zijn nuttig; zowel ter verduidelijking als voor het opvrolijken van een post.
Score van je post
Helemaal bovenaan, in de rode knop van RankMath, vind je de score van je pagina of blogpost. Hoe hoger, hoe beter, met een schaal van 0-100. We raden aan in ieder geval een score van 80 te behalen. Het is niet zo dat een pagina van 81 de pagina van een collega die 80 heeft als score, verslaat in de zoekresultaten. Maar een score lager dan 80 maakt het wel moeilijk voor een zoekmachine zoals Google of Bing, om de inhoud van je pagina of post te beoordelen. Gewoonweg omdat er niet voldoende informatie aanwezig is, of omdat de structuur van de pagina te rommelig is. Eigenlijk is de score meer een apk-keuring van je pagina; het zegt verder niets over de inhoud. Uiteindelijk is de inhoud van je pagina bepalend voor de plek in de zoekresultaten.
Menu en navigatie
In dit geval begin ik met een waarschuwing: wees heel voorzichtig, want een menu is heel snel door de war te sturen en soms onherstelbaar; dan moet het menu echt opnieuw gemaakt worden. Tenzij je er handig in bent, is het verstandig dit soort werkzaamheden te laten doen.
Navigatie (menu) aanpassen
Na het inloggen op je site klik je linksboven op 'dashboard' als je daar nog niet in bent.
Belangrijk: dit menu pas je niet aan bij de customizer.
Hover over Kadence (onderaan) en klik dan op navigaties.
Je ziet nu de beschikbare navigatie menu's.
Open de de navigatie die je wilt bewerken.
Nu heel goed opletten: er zijn namelijk echt veel bewerkingsmogelijkheden.
Stap 1
Na het klikken op bewerken zie een menu dat veel lijkt op het gewone menu zoals de bezoeker dat ook ziet. Afhankelijk van waar je klikt (het hele menu of een menu-item) veranderen de beschikbare instellingen in de rechterkolom.
Hier kun je het uiterlijk (lettergrootte, kleuren, achtergrondkleuren, etc) aanpassen. Wees terughoudend; er is geen undo.
Stap 2
Selecteer het hele menu (of klik daar vlak boven op het kompas icoon).
Nu zie je rechtsboven in de instellingen kolom een knop 'Bouwer van open navigatie'. Daar klik je op. Nu hoor je iets te zien wat hier op lijkt.
Vanaf nu is het eenvoudig. Je selecteert de Pagina's (of Berichten) die je wilt toevoegen en klikt op 'Aan menu toevoegen'. Het nieuwe menu-item wordt altijd helemaal onderaan toegevoegd. Dit sleep je vervolgens naar de juiste plek.
Als je helemaal tevredenbent, klik je op 'Klaar met bewerken, en je keert terug naar de gewone menu view. Vergeet nu niet om rechtsboven op 'Opslaan' te klikken.
Het Pro navigatie block heeft oneindig veel mogelijkheden. Mocht je je echt willen verdiepen, dat kan hier.
Banners (conversions)
De Blesed Website Pro site heeft een ingebouwde banner functie. De banners zijn dymamisch; dat wil zeggen dat je zelf de inhoud van de knop en de pagina of bestand waar de knop naar verwijst kunt bepalen, zonder ook maar iets te hoeven programmeren of aan te passen.
Doel banners
Een banner is een melding, meestal in de vorm van een langwerpige balk, vaak bovenaan een pagina. Ze worden gebruikt om een speciale boodschap over te brengen. Denk daarbij aan een korting, een ander aanbod, of een melding dat je gesloten bent in de zomer of welke melding ook.
Waar is de banner zichtbaar
Meteen bovenaan de pagina. Deze wordt het meeste gebruikt.
Het midden van de pagina. Dit kan als heel indringend worden ervaren en gebruiken we alleen op verzoek
Onderaan de pagina. Beschaafd, maar valt vaak minder op, tenzij gecombineerd met een einde pagina trigger. Op verzoek.
Het moment van vertonen
Als er op een bepaalde knop geklikt wordt.
Meteen zichtbaar (vaak toegepast).
Na een bepaald aantal seconden (vaak toegepast).
Zichtbaar na 60 pixels (een cm) scrollen (ook handig soms).
Als de website vermoedt dat de bezoeker de site wil verlaten.
Als de bezoeker helemaal onderaan de pagina gekomen is.
Dit kunnen we voor je aanpassen.
Stap 1
Op de betreffende pagina waar je de banner wilt zien voeg je in de Bewerken-modus een Paginasoort toe. Let op: toevoegen, niet in plaats van de paginasoort die er al staat. Je hebt keuze uit een blauwe, rode en een zwarte banner. Tik een van deze paginasoorten:
Blauw
Rood
Zwart
Stap 2
In de Bewerken-modus staan onderaan 3 velden bij Conversions & Banners:
Tekst banner
Naam knop banner (optioneel)
URL knop banner (optioneel)
Let op: als je de naam van de knop leeg laat, is de knop automatisch onzichtbaar.
Vergeet niet alles op te slaan. Daarna is de banner zichtbaar op die pagina, met jouw eigen tekst.
Banner uitzetten:
Verwijder de extra paginasoort (blauw, rood of zwart).
Cookies
Elke banner kan uitgerust worden met cookies. Voordat je denkt 'Oh de site gebruikt toch cookies; dit zijn functionele cookies, en worden standaard niet gedeeld met anderen.
Omdat deze banners op meerdere pagina's voor verschillende doeleinden kan worden gebruikt, staat de campagne registratie cookies standaard uit.
Admin menu
Het admin menu is het menu dat je ziet als je als beheerder van de website inlogt, en linksboven klikt op Dashboard.
Let op: dat is waar alle belangrijke instellingen van je website staan. Voor dagelijkes gebruik hoef je daar niet te zijn: bijvoorbeeld het maken van een pagina of bericht kan gewoon bovenaan je website bij 'Nieuw'.
Als eigenaar van de website krijg je uiteraard een account;
Een (veiliger) Editor account.
Of een (toegang tot alles) Admin account.
Als je niet handig bent bent WordPress, raden we je aan te kiezen voor de veiliger optie, het Editor account; dan zijn de meeste menu-items waar je de hele site door-de-war kunt maken niet zichtbaar (op één na, de Kadence instellingen).
2 soorten admin menu
Welk account je ook kiest, we hebben de site uitgerust met 2 versies Admin menu:
Verkorte menu. De menu-items die je waarschijnlijk nooit nodig hebt, zijn verborgen. Dit zijn namelijk de menu-items waar je de hele site in no-time door de war kunt sturen, of erger.
Uitgebreide menu. Onderop het verkorte menu zie je: 'Alles weergeven'. Door daar op te klikken, vouwen alle verborgen menu-items uit en kun je overal bij. Misschien ben je nieuwsgierig, kijk gerust. Pas echter niets aan, tenzij je echt weet wat je doet.
Beide soorten menu kun je hier bekijken door er op te klikken.
Als je bij 'Gebruikers' kijkt (het uitgebreide menu) zie je nog een Admin account: die is voor ons. Zolang je website bij ons in onderhoud is en je onze licenties gebruikt, moet dat account actief blijven. Pas als we de licenties hebben gedeactiveerd, kan dat account worden verwijderd.
Als je in de toekomst besluit om zelf alles te regelen (licenties, onderhoud e.d.) dan maken we een nieuw Admin account voor je aan (die toegang heeft tot alles), helpen we je onze licentie codes te vervangen door die van jou, en kan de nieuwe Admin gebruiker ons Admin account verwijderen.
E-mail gebruik & instellingen
Als je gebruik maakt van de door ons geleverde e-mailadressen.
Zodra je website klaar is, zorgen we dat ook je e-mailadressen functioneel zijn. Tijdens je bestelling kon je maximaal 2 adressen opgeven (het kunnen er meer zijn hoor), maar later kan dat ook nog.
Emailbox en geheugenopslag
De e-mails die in je mailbox staan, maken gebruik van dezelfde geheugenopslag als je website. Het is dan ook raadzaam de hoeveelheid e-mail niet teveel te laten oplopen; regelmatig opruimen is raadzaam.
E-mailadres op meerdere apparaten
Sommige mensen installeren hun e-mailadres slechts op één apparaat. Vandaag de dag is het echter gebruikelijk op dat ook minimaal op je smartphone te installeren. Dat heeft wat nadelen:
Desktop en mobiel hebben vaak verschillende apps (met een verschillende look en andere workflow).
Je moet het e-mailaccount op elk apparaat apart (weer) installeren.
Advies
Installeer de app Spark email op elk apparaat. Deze app is beschikbaar voor Windows, Mac, iOS en Android. Deze e-mail app heeft een aantal voordelen:
De basis app is gratis en werkt uitstekend.
Als je op elk apparaat hetzelfde 'e-mail voor sync' kiest, hoef je elk e-mailaccount maar één keer te installeren; Spark zorgt vervolgens voor dat het op elk apparaat (met hetzelfde 'e-mail voor sync adres') werkt; het scheelt je heel veel tijd en vooral gedoe.
Je hebt op elk apparaat dezelfde app, dus dezelfde look en workflow.
Als je de betaalde versie kiest, kun je e-mails samen schijven en e-mails zelfs automatisch vertalen.
Instellingen e-mailaccount
Hou er rekening meer dat elke email app weliswaar dezelfde instellingen gebruikt, maar dat de omschrijving wel vaak wat verschilt. Start de mail app. Kies handmatig (manually). Let op: deze instellingen hebben betrekking op de e-mailaccounts op je computer, tablet en mobiel, niet op het versturen van e-mail vanaf je website (zoals formulieren en meldingen).
Als je gaat instellen: elke punt is belangrijk en ook een spatie is een letterteken; dus voeg dat niet toe, bijvoorbeeld aan het eind van een woord.
513_dcf109-61>
IMAP / SMTP Server
513_7bd467-52>
Naam
513_2021b6-49>
Bijvoorbeeld naam praktijk
513_fd64db-ea>
E-mailadres
513_7d917a-8c>
krijg je van Blessed Websites
513_253d32-1c>
Wachtwoord
513_220992-7b>
krijg je van Blessed Websites
513_3a0e6f-9d>
513_80f4d2-26>
Additional Settings
513_fa4720-7d>
513_45bf8c-0c>
Inbox server (IMAP)
513_c77acc-42>
Username (account)
513_7ec68a-89>
E-mailadres, krijg je van Blessed Websites
513_e7fb6f-b9>
Server
513_3f4fab-53>
mail.jouwdomeinnaam.xx
513_fefe00-52>
Port (poort in)
513_b68711-93>
993
513_d2ec91-f2>
Protection (beveiliging)
513_0050d8-e3>
StartTLS
513_d8f0ca-fc>
513_df2c29-ec>
Outbox server (SMTP)
513_2ae676-d7>
Username (account)
513_f7b0f9-17>
E-mailadres, krijg je van Blessed Websites
513_07459f-1f>
Wachtwoord
513_0aab7d-88>
krijg je van Blessed Websites
513_c1cd88-70>
Server
513_2aeb78-6c>
mail.jouwdomeinnaam.xx
513_214834-80>
Port (poort uit)
513_a7f423-da>
587
513_5091c2-5f>
Protection (beveiliging)
513_98a799-6c>
StartTLS
513_1069ea-03>
Noot:
Sommige systemen werken niet met poort 587 niet. Kies dan poort 465.
Sommige systemen werken niet met beveiliging StartTLS, kies dan de andere.
Inbox server heet soms inkomend.
Outbox server heet soms uitgaand.
Handtekening (signatures)
Dit is niet echt een handtekening, maar de tekst die je onderaan elke e-mail ziet.
Klik op Settings (in de e-mail app)
Ga bovenaan naar Signatures
Enable signatures moet aangevinkt zijn
Linksonder klik je op het + teken
Tik je e-mail handtekening.
Als er een website adres in zet: selecteer de tekst, kies de ellipsis (...) en kies link; bij het veld Enter URL tik je het complete adres van je website, dus https://naamwebsite.nl
Wat lager in je scherm kun je kiezen bij welk e-mailadres deze handtekening hoort. Je kunt één handtekening ook koppelen aan meerdere e-mailadressen.
E-mail online lezen
Als je op vakantie bent, of om een andere reden geen toegang hebt tot een van je apparaten, kun je je e-mail van deze accounts ook online lezen, dus met elke browser.
Na aanschaf van de website installeren wij, in ieder geval tijdelijk, een feedback knop op de site. Deze is permanent zichtbaar als de site nog niet in gebruik is, en na ingebruikstelling alleen zichtbaar als je ingelogd bent. Als de knop er niet is of niet meer, kun je ons vragen het (weer) te installeren. Dat is kosteloos.
Wanneer gebruik je de feedback optie
Als je iets ziet qua ontwerp, zoals een knop die je overbodig vindt of een menu item dat je anders wilt zien.
Als je iets ziet qua inhoud, zoals een tekst die ij hebben geplaatst waar iets niet klopt of die ergens anders had meten staan. Of een kopje die je niet of juist wel wilt hebben.
Als je ons opdracht geeft iets aan te passen aan je site op zich; dan is voor ons nodig om te weten waar je iets wilt veranderen.
Werkwijze
Rechtsonder zie je deze feedback knop:
Je kunt de aanwijzingen onzichtbaar maken
Je kunt de aanwijzingen zichtbaar maken
Je kunt een nieuwe aanwijzing creëren (+)
Nadat je op (+) geklikt hebt:
Ga je naar de juiste plek en klikt daar
Voer je het commentaar in
Het linker icoon is om jouw gegevens toe te voegen (optioneel)
Het teken icoon is om je aanwijzingen duidelijker te maken; je kunt een kader maken, lijnen tekenen etc.
Het camera/scan icoon is om een screenshot te maken van de plek van de wijziging.
Post wil zeggen 'indienen'.
Rechtsonder dan een cijfer dat het aantal lopende commentaren aangeeft. Als je op het oogje klikt, worden de plekken zichtbaar. Je kunt daar een een reply )(reactie) geven. Zo kunnen notities en reacties worden uitgewisseld, live, zonder e-mail of whatsapp en meteen op de juiste plek.
Let op: wij krijgen een email melding, maar niet meteen: enkele keren verdeeld over de dag.